Undervisere

Skoleleder og underviser

Christian Djurhuus (f. 1980) BA ved Litteraturhistorie og Æstetik og kultur og daglig Leder af Litteraturen på Scenen (LIPS). Christian Djurhuus har været tilknyttet Aarhus Litteraturcenter siden 2012 og startede sammen med Jette Sunesen og Ruth Morell Skrivekunstskolen i januar 2013. Han er udgivet i Hvedekorn og andre tidsskrifter.

Gæsteundervisere

Gry Stokkendahl Dalgas (f. 1990) dimitterede i 2019 fra Talentskolens forfatterlinje, og samme år udkom hendes debutdigtsamling Det er herfra jeg vil begynde at tale, disse ord kan finde vej, for hvilken hun modtog Bodil og Jørgen Munch-Christensens debutantpris. I 2022 udgav hun langdigtet Kudan; eller Kalven på forlaget Ovbidat og det anmelderroste hybridværk At performe transkønnet vrede

Ingrid Nymo (f. 1992) tog i 2016 hun afgang fra Talentskolens Forfatterlinje – Dansk Center for Kunstnerisk Talentudvikling. Nymo har tidligere undervist i 6 år Testrup Højskoles skrivelinje og har siden 2011 publiceret poesi og prosa i forskellige tidsskrifter. Hun debuterede i 2021 med romanen Kloster på forlaget Kronstork og har senest udgivet romanen Den røde hane (2024) på samme forlag.

Jens Kæmpe (f. 1993) har gået på Skrivekunstskolen og på Forfatterskolen. Han debuterede 28. marts 2019 med digtsamlingen Kunstens regler på Det københavnske forlag Cris & Guldmann. Året efter udgav han Pinseliljer og i 2021 udkom Det Store Selskab. Kæmpe underviser til daglig på Askov Højskole.

Mads Mygind (f. 1984) udgav i 2010 pamfletten Tilbage er et sart pulver af oprør og debuterede i 2011 med digtsamlingen Før vi har set os omkring på forlaget Edition After Hand. Han har bidraget med digte og kortere prosa til diverse antologier og en række litterære tidsskrifter som Hvedekorn, Apparatur, Reception, Den Blå Port, Øverste Kirurgiske, Banana Split, m.fl. Mygind har senest udgivet digtsamlingen I min hule hånd (2023) på forlaget Kronstork.